ГИМНАЗИЈАЛЦИ КАО УЧЕСНИЦИ НА МЕЂУНАРОДНОМ ПРОЈЕКТУ У ПОЉСКОЈ

 

Организација „Отворена комуникација“ из Србије,  у сарадњи са организацијама из Немачке,  Пољске, Хрватске,  Холандије и БиХ,  позвала је нашу школу да, као једна од две школе из Србије,  учествује на фебруарској сесији успешног међународног пројекта MICC- Model International Criminal Court.

Место одржавања сесије је мало место у Пољској, Кжижова.  Ово место није случајно изабрано као место реализације овог пројекта. Наиме,  12. новембра 1989. пољски премијер Мазовиецки и немачки канцелар Кол одржали су састанак о помирењу двеју држава и одлучили да Кжижову ревитализују у међународни центар за састанке младих и конференцијски центар.

Наши представници су били Александар Буковски (IV1),  Алекса Здравковић (IV6), Алекса Митровић (IVБ) и Никола Ђорђевић (III5).  Ученици су боравили заједно са професорком социологије и устава и права грађана, Тијаном Бојић.  MICC представља симулацију познатих међународних суђења за ученике средњих школа широм света. Учесници су распоређени у четири групе,  од којих једна група има улогу тужилаштва,  друга група има задатак да припреми одбрану,  а трећа група су судије које уз стечено знање доносе пресуде симулираних случајева.  Кроз симулацију судских поступака,  ученици су покренули бројна критична питања и конструктивно су расправљали о питањима везаним за међународно кривично право и људска права.  Циљ овог рада је подстицање ученика на проучавање људских права и хуманитарног права.

Уз наведене тимове читаву симулацију парнице прати и новинарски тим ученика који су под будним оком компетентних тренера учили основе писања новинских чланака,  снимали документарни филм,  те при крају симулације објавили пар својих радова у вези са тематиком симулације процеса. MICC обрађује случајеве и пресуде донете у току Нирнбершког процеса који је претходио оснивању Међународног кривичног суда за ратне злочинe,  случајеве Међународног кривичног суда за ратне злочине Руанде,  те случај Међународног кривичног суда за бившу Југославију. Радни језик целокупне сесије био је енглески.  Заједно са нашим ученицима, овогодишњи број средњошколаца који су узели учешће у овом пројекту је 80.

Оно по чему се ова врста сесије разликовала од осталих јесте што једна држава, тј. једна школа не чини једну екипу. Организатори су пошли од идеје да је много учинковитије уколико би се ученици из свих земаља учесница насумично распоредили у екипе и тиме допринели што бољој комуникацији и сарадњи ученика који се до овога сусрета нису познавали. Један од циљева јесте подстицање интеркултуралног дијалога и разумевања међу ученицима који потичу из различитих националних, религијских и социјалних средина.  Многим учесницима је ово први међународни семинар током којег упознају друге младе људе,  разговарају о заједничким интересима и искуствима,  те стварају пријатељства која трају и након завршетка MICC-a.

 

You may also like...